Пәтуәлар

Алла Елшісі Мұхаммед (оған Алланың игілігі мен сәлемі болсын) жайлы айтқанда тілдеріңе ие болыңдар!

Шариғат құқығы энциклопедиясында:


وجاء في « الموسوعة الفقهية » ( 9 / 68 ) : « ورد في الكتاب العزيز تعظيم جُرم تنقص النبي صلى الله عليه وسلم أو الاستخفاف به ، ولعن فاعله ، وذلك في قول الله تعالى : ( إِنَّ الَّذِينَ يُؤْذُونَ اللَّهَ وَرَسُولَهُ لَعَنَهُمُ اللَّهُ فِي الدُّنْيَا وَالْآخِرَةِ وَأَعَدَّ لَهُمْ عَذَابًا مُّهِينًا ) ، وقوله تعالى : ( وَلَئِن سَأَلْتَهُمْ لَيَقُولُنَّ إِنَّمَا كُنَّا نَخُوضُ وَنَلْعَبُ ۚ قُلْ أَبِاللَّهِ وَآيَاتِهِ وَرَسُولِهِ كُنتُمْ تَسْتَهْزِئُونَ لَا تَعْتَذِرُوا قَدْ كَفَرْتُم بَعْدَ إِيمَانِكُمْ ۚ إِن نَّعْفُ عَن طَائِفَةٍ مِّنكُمْ نُعَذِّبْ طَائِفَةً بِأَنَّهُمْ كَانُوا مُجْرِمِينَ ) ، وقد ذهب الفقهاء إلى تكفير من فعل شيئاً من ذلك" انتهى

«Құранда Пайғамбарымыздың, оған Алланың игілігі мен сәлемі болсын, қасиетін, дәрежесін, маңызын төмендету [тана́ққус] немесе оған деген қарым-катынаста жеңіл ойлау/құрметсіздік/немқұрайлы қарау [истихфа́ф] ауыр күнәлардан екені баяндалып, сондай-ақ осыларды жасаушыға қатысты қарғыс жайлы айтылған. 


Бұл туралы Алла Тағаланың Кәләмі – Құранда:
«Анығында Алланы [1] және Оның Елшісін [2] ренжіткендер, Алла бұл дүниеде және соңғы мәңгілік өмірде/ақыретте қарғысқа ұшыратты әрі оларға қорлаушы азап әзірледі» [«әл-Ахза́б» сүресі, 57 аят], – сондай-ақ:

«Егер олардан сұрасаң, олар әлбетте: «Біз бар болғаны бос нәрселерге беріліп, ойнадық», – дейді. Оларға: 

«Алланы, Оның аяттарын және Оның Елшісін келеке еттіңдер ме?!

Ақталмай-ақ қойыңдар! Сендер иман келтіргеннен кейін күпірлік еттіңдер [3]. Егер Біз сендерден бір топты кешірсек, бір топты қылмыскер болғандары үшін азаптаймыз», – деп айт» [«Ат-Тәуба» сүресі, 65-66 аяттар].

Шариғат ғалымдары осылардың бірін жасаған адам күпірлік еткеніне келіскен».
[Қараңаз: «әл-Маусу`ату-л-Фиқһи́ййа әл-Қууа́йтиййа», 68/9.]

Аятта көрсетілген ескертулерге «Ма`алиму-т-Танзи́л» тәпсіріне негізделген түсіндірмелер:

[1] Алла Тағала Өзіне әлдебіреудің, тіпті бар ынтасымен де зиян келтіруінен Пәк. Бұл жерде Аллаға, Оның Есім–Сипаттарына қатысты серік қосу (ширк), атеизм, сонымен қатар, Оның бұйрықтарын орындамауына қатысты айтылуда, түп негізінде, одан болған зиян соны жасаушыға қайтып оралады ;

[2] Алла Елшісіне, оған Алланың игілігі мен сәлемі болсын, келтірген зиянға қатысты – кәпірлердің, мүшріктердің және екіжүзділердің оған келтірген зияндары жайлы, соның ішінде: оған шабуыл жасалу, қыспаққа алу, қанын төгу,
сиқыршы, ақын, жынды және т.б. сөздермен келе етіп атағандары;

[3] Мұнда олар иманды болып көрінгеннен кейін өздерінің күпірліктерін байқатулары, яғни екіжүзділер жайлы әрі олардың тарапынан болған үлкен екіжүзділік жайлы;

وجاء فيهاأيضاً - ( 23 / 188 ) : « السب هو الكلام الذي يقصد به الانتقاد والاستخفاف ، وهو ما يفهم منه السب في عقول الناس ، على اختلاف اعتقاداتهم ، كاللعن والتقبيح . وحكم سابه صلى الله عليه وسلم أنه مرتد بلا خلاف

Сондай-ақ, онда былай келеді: «Балағаттау/зеку/кемсіту – бұл сынға алып, менсінбеушілік/құрметсіздік көрсетудің амалы болып табылады. Бұл адамдардың ойында, мысалы қарғыс айту, балағаттау секілді.

Шариғат шешімі бойынша Пайғамбарымызды
. оған Алланың игілігі мен сәлемі болсын, балағаттаған/зекіген/кемсіткен адамға қатысты үкім – ешқандай талассыз – ол адам діннен шығады [мурта́д].

ويعتبر سابا له صلى الله عليه وسلم كل من ألحق به صلى الله عليه وسلم عيبا أو نقصا ، في نفسه ، أو نسبه ، أو دينه ، أو خصلة من خصاله ، أو ازدراه ، أو عرض به ، أو لعنه، أو شتمه ، أو عابه ، أو قذفه ، أو استخف به ، ونحو ذلك » انتهى

Пайғамбарымызға, оған Алланың игілігі мен сәлемі болсын, қатысты қандай да бір кінәрат немесе кемшілік бекіткен/айтқан, мейлі тікелей оған қатысты, оның тегіне қатысты, оның дініне немесе оның қандай да бір сипаттарынының біріне қатысты болса да, – немесе оған деген жақтырмаушылық/келемеждеу/мазақ еткен, немесе оның ар–намысына тиген, немесе оны қарғаған, немесе балағаттаған, немесе оны айыптаған/кінәлаған, немесе оған немқұрайлы қараған, немесе осыған ұқсағанның бірін жасаған әрбір адам – Пайғамбарымызды, оған Алланың игілігі мен сәлемі болсын, балағаттаған/зекіген/кемсіткен адам болып есептеледі», – дәйексөз аяқталды.
[Қараңыз: «әл-Маусу`ату-л-Фиқһиййа әл-Қууайтиййа», 188/23.]

Имам Ибну-л-Мунзир, – Әбу Бәкір Мұхаммед бну Ибрахим ән-Найсабури әш-Шафиғи [241-318 х/ 855-930 м], Алла оны рақым етсін, былай дейді:

قال ابن المنذر رحمه الله : « أجمع عامة أهل العلم على أنَّ مَن سبَّ النبيَّ صلى الله عليه وسلم عليه القتل» انتهى . « تفسير القرطبي » ( 8 / 82 )

«Білім иелерінің көпшілігі Пайғамбарымызды, оған Алланың игілігі мен сәлемі болсын, балағаттаған/кемсіткен адам өлім жазасына кесілуге тиіс екеніне бірауыздан келіскен [ижма
`]» – дәйексөз соңы.
[Қараңыз: «Әл-Жами`у ли Ахкями-л-Қур’ан», 82/8.]

Имам әл-Хаттаби, – Әбу Сүлеймен Хамд бну Мұхаммед әл-Бусти әш-Шафиғи [319-388 х/ 931-988 м], Алла оны рақым етсін, былай дейді: 

وقال الخطابي رحمه الله : « لا أعلم أحداً مِن المسلمين اختلف في وجوب قتله » انتهى. « معالم السنن » ( 3 / 295 )

«Мен мұндай адамның өлім жазасына лайықты екеніне қатысты таласқан бір де бір мұсылманды білмеймін», – дәйексөз соңы.
[Қараңыз: «Ма`алиму-с-Су́нан», 295/3.] 


[P.S.]: Көріп тұрғанымыздай, Пайғамбарымызға қатысты, оған Алланың игілігі мен сәлемі болсын, балағаттау/зеку/кемсіту – бір сөзбен айтқанда, арабша «сибаб» – деп есептелінетіннің бәрі арқылы Пайғамбарымызға, оған Алланың игілігі мен сәлемі болсын, зиян ететіндердің қатарына кіріп қалу мүмкіндігі бар. Үлкен күнәға батып, Алланың қарғысына ілігіп және ақыретте өте ауыр әрі қорланған халге душар болуға  – байқаусызда айтылған бір сөз де жеткілікті. Демек, Шариғаттың осы қауіпті және қатаң ескертулері мен үкімдеріне ұшырамас үшін Пайғамбарымыз, оған Алланың игілігі мен сәлемі болсын, жайлы айтқанда өте абай болуымыз керек.

Пайғамбарымыз Мұхаммед, оған Алланың игілігі мен сәлемі болсын, – басқа да жай жаратылыстардан артықшылығы жайлы айтпағанда, пайғамбарлардың ішіндегі ең ізгісі әрі ұлысы. Сондықтан оны, оған Алланың игілігі мен сәлемі болсын, лайықты түрде қадірлеп, құрметтеп және тілімізді оған қатысты лайықсыз сөздерден сақтауымыз керек.